Adm. ondersteuners - LSBO-Hollands Kroon

Ga naar de inhoud

Adm. ondersteuners

Vrijwillige administratieve ondersteuners
In  de gemeente Hollands Kroon zijn vrijwillige administratieve  ondersteuners actief om een ieder te helpen die het zelf niet meer redt  op administratief gebied. We zien dat zowel jongere als oudere mensen  niet meer weten hoe ze de eindjes aan elkaar moeten knopen. Maar ook de  statushouders zijn een groep, die soms niet helemaal snapt hoe de  Nederlandse regels in elkaar steken op dit gebied.
De vrijwilligers  krijgen een training van het Nibud, voordat zij ingezet worden. Er zijn  goede contacten met de afdeling Schulddienstverlening van de gemeente en  andere organisaties voor doorverwijzing.
Werkzaamheden van de administratieve ondersteuners zijn oa.:
  • - Administratie op orde maken
  • - Post opbergen
  • - Inzicht geven in inkomsten en uitgaven: begroting maken
  • - Helpen bij aanvragen en invullen aanvraagformulieren
  • - Aanvragen van toeslagen
  • - Ondersteuning bieden bij grotere zelfredzaamheid

Wilt u meer informatie of heeft u vragen?
Neem dan contact op met Marika de Jager,
mail naar m.dejager@wonenpluswelzijn.nl of bel 0224-273140.

Inloopspreekuren administratieve ondersteuning
Voor  een gesprek met een getrainde vrijwilliger om vragen te stellen en hulp  te krijgen bij eenvoudige administratieve handelingen en formulieren.
  • Anna Paulowna, in Keijzershof,
  • Wieringerwerf, in de Cultuurschuur,
  • Hippolytushoef, Parkzicht, woensdag
  • Nieuwe Niedorp, de Koppeling/Trambaan,
Bankrelatie: NL18 RABO 0330 7971 82

Ingeschreven bij de KvK : 7180 6539
Terug naar de inhoud