Adm. ondersteuners
Vrijwillige administratieve ondersteuners
In
de gemeente Hollands Kroon zijn vrijwillige administratieve
ondersteuners actief om een ieder te helpen die het zelf niet meer redt
op administratief gebied. We zien dat zowel jongere als oudere mensen
niet meer weten hoe ze de eindjes aan elkaar moeten knopen. Maar ook de
statushouders zijn een groep, die soms niet helemaal snapt hoe de
Nederlandse regels in elkaar steken op dit gebied.
De vrijwilligers krijgen een training van het Nibud, voordat zij ingezet worden. Er zijn goede contacten met de afdeling Schulddienstverlening van de gemeente en andere organisaties voor doorverwijzing.
De vrijwilligers krijgen een training van het Nibud, voordat zij ingezet worden. Er zijn goede contacten met de afdeling Schulddienstverlening van de gemeente en andere organisaties voor doorverwijzing.
Werkzaamheden van de administratieve ondersteuners zijn oa.:
- - Administratie op orde maken
- - Post opbergen
- - Inzicht geven in inkomsten en uitgaven: begroting maken
- - Helpen bij aanvragen en invullen aanvraagformulieren
- - Aanvragen van toeslagen
- - Ondersteuning bieden bij grotere zelfredzaamheid
Wilt u meer informatie of heeft u vragen?
Neem dan contact op met Marika de Jager,
mail naar m.dejager@wonenpluswelzijn.nl of bel 0224-273140.
Neem dan contact op met Marika de Jager,
mail naar m.dejager@wonenpluswelzijn.nl of bel 0224-273140.
Inloopspreekuren administratieve ondersteuning
Voor
een gesprek met een getrainde vrijwilliger om vragen te stellen en hulp
te krijgen bij eenvoudige administratieve handelingen en formulieren.
Anna Paulowna, in Keijzershof,
Wieringerwerf, in de Cultuurschuur,
Hippolytushoef, Parkzicht, woensdag
Nieuwe Niedorp, de Koppeling/Trambaan,