Adm. ondersteuners - LSBO-Hollands Kroon

Hollands Kroon
Ga naar de inhoud

Adm. ondersteuners

Financieel
Vrijwillige administratieve ondersteuners
In de gemeente Hollands Kroon zijn vrijwillige administratieve ondersteuners actief om een ieder te helpen die het zelf niet meer redt op administratief gebied. We zien dat zowel jongere als oudere mensen niet meer weten hoe ze de eindjes aan elkaar moeten knopen. Maar ook de statushouders zijn een groep, die soms niet helemaal snapt hoe de Nederlandse regels in elkaar steken op dit gebied.
De vrijwilligers krijgen een training van het Nibud, voordat zij ingezet worden. Er zijn goede contacten met de afdeling Schulddienstverlening van de gemeente en andere organisaties voor doorverwijzing.
Werkzaamheden van de administratieve ondersteuners zijn oa.:
- Administratie op orde maken
- Post opbergen
- Inzicht geven in inkomsten en uitgaven: begroting maken
- Helpen bij aanvragen en invullen aanvraagformulieren
- Aanvragen van toeslagen
- Ondersteuning bieden bij grotere zelfredzaamheid
Wilt u meer informatie of heeft u vragen?
Neem dan contact op met Marika de Jager,
mail naar m.dejager@wonenpluswelzijn.nl of bel 0224-273140.
Ingeschreven bij de KvK
Bankrelatie: NL94ABNA0401175057
Terug naar de inhoud